חרב גדעון
החיים, חוק וסדר, פוליטיקלי קורקט 29 בדצמבר, 2008"בכמה שעות של צהרי יום שבת זרע צה"ל בעזה הרג והרס בממדים שפגיעות הקסאמים בכל שנותיהם לא התקרבו אליהם" כך מציג גדעון לוי במאמרו המתלהם בעיתון "הארץ" את היציאה למבצע "עופרת יצוקה". לדעתו, יש לחכות שמספר פגיעות הקאסמים בישובים יעלה, כדי להצדיק יציאה למבצע שישובי ה"תחת של המדינה" ייחלו לו ב- 6 השנים האחרונות, שבהן הם, בניגוד למר לוי, נמצאים במלחמה יומיומית. המלחמה שלהם, סליחה, שלנו, היא על הזכות לחיות, לעבוד, להתקיים בכבוד, לצאת, לבלות וללכת לישון בלי פחד. בעיני גדעון לוי, "שוב תגובותיה האלימות של ישראל, גם אם יש להן צידוק, חורגות מכל פרופורציה, חוצות כל קו אדום של אנושיות, מוסר, משפט בינלאומי ותבונה", כי כאמור, חמאס, על מחבליהם המתאבדים, השימוש הציני בילדים כמגנים אנושיים, וההסברה בצילומים מפוברקים של גופות (שמתגלות כאנשים חיים, שחקנים, בהמשך), הם אלו המשמשים לו כמודל למופת ההתנהגות ההומנית. בעיניו מדובר בקרב של דוד מול גוליית, כשהפעם ישראל בתפקיד הענק הרשע והחמאס בתור חסר הישע. אז זהו. שהם לא חסרי ישע – הם מצויידים בצבא של עשרות אלפים, בטילים , קסאם, גראד, מרגמות, נשק נ"ט,טילי נ"מ ועוד, שממררים את חיי תושבי הישובים בדרום. גדעון לוי מרגיש כי לא נזרע מספיק הרג והרס בישובים השוליים הללו, שיצדיקו יציאה למבצע צבאי מלא. הוא מחכה שיקרה עוד משהו. אולי הפגזה על בית ספר בעת לימודים? האיוולות בה מוצגת מדינת ישראל, בה מוצג הצבא (שאחי הקטן משרת בו, ושהוא נמצא שם עכשיו ואני חרדה ומפחדת עליו ועל חייו שם בכל רגע מאז הודיע לנו על מיקומו), בה מוצגים אנחנו, כעם, מצליחה להכעיס אותי ולגרום לי לחרוג מהמתינות הפוליטית בה אני אוחזת בשנים האחרונות. גדעון לוי החליט להיות פה ושגריר של חמאס, ובימים כאלו, חבל שהוא מקבל במה בעיתון "הארץ", בעמוד הראשון. בושה.

29 בדצמבר, 2008, 08:42:10
אני חייבת להגיד שאני מרגישה רגשות מעורבים לגבי כל ה"מבצע" הזה. גם לפני שנתיים יצאנו לאחד שכזה והוא היה עבורי קשה מנשוא. יחד עם הקושי שלי, ברור לי לאיזה צד אני שייכת, וברור לי שאין מדינה בעולם שהייתה מגיבה בסבלנות 7 שנים לפני שהיא הייתה אומרת "כלו כל הקיצים". זה פשוט עצוב, מתסכל ומבלבל, ואיך שלא מסובבים את זה, אלימות אף פעם לא הובילה לתוצאות בונות במיוחד. גם אם היא 'מוצדקת'.
29 בדצמבר, 2008, 09:57:21
[...] ???? מאת Nadav Sorek | בקטגוריה Uncategorized שני 29 כדצמ', 2008 ידידתי מורן מתרעמת על מאמרו של גדעון לוי.ראשית אני חייב לציין [...]
29 בדצמבר, 2008, 09:59:02
תביטי בפוסט בבלוג שלי
29 בדצמבר, 2008, 10:54:40
תודה נדב על התייחסותך לפוסט, כתבתי אצלך את התגובה.
דנה, אני חושבת שבין אנשים פרטיים, אלימות היא אכן לא הפתרון, וגם בין מדינות נשאף להסדר מדיני קודם ליציאה למלחמות. אבל אני חושבת שאנחנו היינו נאיביים.יותר די נאיביים. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הנאיביות ב"שלום ואהבה יפתרו את כל הסכסוכים". מדובר במלחמה לגיטימית של עם (אני לא אתייחס לחמאס והצדקות למלחמה שלו, את זה שהם יעשו) לחיות בתוך גבולותיו בלי להיות מופגזים במשך שנים. אני רק רוצה להוסיף כאן שההתעלמות של גדעון לוי מהיחס שמקבל גלעד שליט כשבוי, והעבירה של החמאס על חוקים בינלאומיים בכל הנוגע לאזרחים, מוכיחה את חוסר הרלוונטיות של דבריו (לטעמי).
29 בדצמבר, 2008, 11:29:01
מורן, העימות איננו בין מדינות. ישראל היא מדינה שאינה נורמלית משום שאין לה גבול… ומהצד השני ישנה הרשות הפלסטינאית שאין לה רציפות טריטוריאלית ואיננה מדינה אלא רשות או יישות מדינית…. מוזר אהה ?!?!?
הזעם, העדר ותחושת הנקמה מובילים אותנו. וכמו עדר של תאו אנחנו בסוף ניפול מהצוק….
29 בדצמבר, 2008, 11:31:09
האמת אני חושבת שכל המבצע הזה היה צריך להיות לפני 7 שנים.
הרגשתי היא שבמנהיגות הפוליטית היתה שיחה של:"רגע סוף שנה ספירות מלאי,יש לנו נשק שכבר פג תוקפו מה נעשה??נשתמש בו!יאהיי…ועל הדרך יש בחירות…יאלה "קדימה" נרכב גם על זה."
שלא יעבדו עלינו….
29 בדצמבר, 2008, 11:58:04
נדב, אתה צודק. ישראל לא מדינה נורמלית,היא מפגיזה ואז שולחת סיוע הומניטרי. באמת מוזר.
אני לא מסכימה שמדובר בנקמה שמובילה את המלחמה הזו,אלא השרדות. הטיימינג העלוב שבחרו לצאת למבצע, הוא המראה לפוליטיקה הישראלית..למבצע הזה היינו צריכים לצאת לפני שנים.
29 בדצמבר, 2008, 14:30:42
אני בטוח שמר גדעון לוי היקר נמצא בקשר רצוף ויציב עם בכירי החמאס והם מצידם יזהרו מאד שלא לפגוע בשום דבר ואפאחד אשר יקר למר לוי.
ועכשיו קצת פחות בציניות – מצד החמאס שגדעון על כל משפחתו יעלו בלהבה השמימה והם מאד מעוניים לגרום לזה לקרות. אבל זו לא אשמתו, מבחינתם הוא בסה"כ עוד אחד מהאוייבים הציונים בלי קשר לדעתו הלוקה.
29 בדצמבר, 2008, 21:37:08
צריך לאזוק אותו ולשים אותו בכיכר המרכזית בשדרות או לחילופין על כביש יד מרדכי נתיבות, ואז נראה כיצד הוא יגיב.
פשוט עוכר ישראל.
יש אחת שדומה לו ומנהלת קבוצה בפייסבוק שהוקמה בשעתו למען החיילים החטופים.
השבוע היא שלחה הודעה לכל חברי הקבוצה שהיא מוחה על הפעילות הנאצית של ישראל.
29 בדצמבר, 2008, 10:05:19
העדפתי אותך בגרסת ישראבלוג, לפני שיצאת מהארון והתקרנפת. גדעון לוי, זו הבעיה שלך? ביקורת לגיטימית על מבצע צבאי שיגבה חיים רבים משני הצדדים, שחזור של המבצע מלפני שנתיים וחצי, כאילו כלום לא השתנה זו לא הבעיה שלך? זה שמועמד לראשות הממשלה, אדון ביבי, אומר קבל עם ועיתון ש"ישראל תטפל ביד קשה בתומכי החמאס בקרבנו" זו לא הבעיה שלך? זה שאנחנו הופכים למשהו שגורם לג'ורג' אורוול להתהפך בקברו זו לא הבעיה שלך? די לסתימת הפיות.
29 בדצמבר, 2008, 00:44:17
אופיום, תודה על התגובה.
הפחד שלך משחזור הוא לגיטימי בעיני,(כמו שתיארת בצורה מאוד היסטרית בפוסט אצלך)גם אני כמוך, ורק ההיסטוריה תספר אם היתה זו מלחמת שווא. לא סתמתי פיות, הבעתי דעה, כמו שהבעת אתה דעה. אתה מנבא שהמלחמה הזו היא מלחמת בחירות,אני מסכימה שזו גם – ובעיקר חושבת שהיינו צריכים לצאת אליה כבר מזמן. פה אני מניחה שאתה לא מסכים איתי.
הלוואי שאתה טועה, ומשהו ישתנה ולא נדבר על מחדלי המלחמה הזו אלא על ההישגים.
אני, בניגוד אליך, לא מאמינה שאפשר בשלב זה להגיע להסדר בלי מלחמה..
אין לי מה להוסיף מעבר. ורק תיקון, אין לי בעיה עם גדעון לוי שכותב מניו-יורק כתיבה שמתיימרת להיות עיתונאית (תפסתי ממנו קצת יותר, התבדיתי), יש לי בעיה עם המיקום והעיתוי של הכתבה.
עמית ונתן ל.
קיצוניות לכאן או לשם לטעמי היא לא דרך לפתור את הסכסוך הזה, בעיקר לא את הפנימי-אידיאולוגי שמתעורר תמיד בימים של מלחמה. גדעון לוי עבר את הגבול, אבל הוא מוגן,אין לו מה לחשוש ממרומי האולימפוס.
לימור,
העיתוי של המלחמה הזו הוא עלוב, ללא ספק. חיכו וחיכו וחיכו (בין אם לקבל נקודות על איפוק מהעולם, או בשל חוסר היציבות הפוליטית,או בגלל שפשוט לא היה כלכלי להגן על הישובים הללו)
אני מקוה שהתוצאות הדיפלומטיות שתביא המלחמה הזו יצדיקו אותה. לפחות חלקית.
בכל מקרה, שלושת המועמדים לראשות הממשלה מסכנים את מעמדם והמנדטים של מפלגתם כאשר החליטו לצאת למלחמה..ימים יגידו..
29 בדצמבר, 2008, 09:02:07
"צריך לאזוק אותו ולשים אותו בכיכר המרכזית בשדרות או לחילופין על כביש יד מרדכי נתיבות, ואז נראה כיצד הוא יגיב.
פשוט עוכר ישראל." (עמית, כאן למעלה)
יופי מורן. אני מקווה שאת גאה בעבודת הקודש שעשית עם הפוסט הזה. הוצאת את הגזענות והכיעור, וטוב שכך, טוב שהם יהיו בחוץ. הרי אם מישהו לא מסכים למדיניות ישראל ומוכן לראות גם את הצד השני, הרי הוא עוכר ישראל, ולכן יש לאזוק אותו לכביש.
"לא סתמתי פיות, הבעתי דעה, כמו שהבעת אתה דעה."
מעניין. לא סתמת פיות בעצמך, רק נתת יד לעמית וחבריו. כשאני הבעתי דיעה קראת לה שטחית ולא מנומקת. אז הנה משהו מנומק יותר: http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/johann-hari/johann-hari-the-true-story-behind-this-war-is-not-the-one-israel-is-telling-1214981.html
אנחנו כובשים. אנחנו מתנהגים בצורה בהמית כמו שלא מצליחים לעשות הגרועים שבאויבנו. ואז אנחנו מתפלאים שתוקפים אותנו בחזרה. וסותמים פיות. ומתלכדים. ויוצאים להלחם, כי אי אפשר אחרת. ולכן, בהצלחה.
29 בדצמבר, 2008, 10:20:33
נתתי יד לביטוי.נקודה. אתה יכול לשים את גדעון לוי כאחראי לתגובות כאן,לא אותי.
התוקפנות השמאלנית והימנית חד הם מבחינתי. הדרך שבה אתה מתאר את הישראלים כבהמות בפוסט שלך, לא פחות דוחה בעיני מאשר קריאות גזעניות על דבריו של מר לוי.
אני לא מסכימה עם תיאוריית התוקף הברבארי שלך. וכתבתי את זה גם בפוסט עצמו.ועניתי לך לגבי השטחיות בפוסט שלך..
29 בדצמבר, 2008, 14:10:28
לא ענית על השאלה הנוספת שלי שם.
29 בדצמבר, 2008, 22:17:38
לגברת אופיום היקרה יש משפט שאומר "עניי עירך קודמים …" אם אני זוכר נכון
תושבי שדרות ועוטף עזה באים לפני פעילי החמאס בעזה .
חיילי צה"ל( ואני בינהם במילואים ) ששומרים על הגדר בעזה ומאפשרים לך לישון בשקט אני לא יודע איפה וזה לא משנה .הם משלי לפני פעילי החמאס .
מי שמנסה להשמיד אותנו כדאי שנעשה את זה לפניו .
אני לא מצדיק הרג של חפים מפשע .אבל יש גבול לטימטום שלנו כעם
הגיע הזמן שנפסיק אם הנאביות ונהיה הכי צדקניים בעולם כי כל שאר העולם הוא בהחלט לא צדיק שזה קורה אצלו .
הבריטים לאירים ,הרוסים , הצצנים , המצרים ,הירדנים .
אז די להיות נאיבים/מטומטמים.
המדינה הזאת כמה בדם ואני לא חושב שכדאי לשכוח את זה כמה שרע פה .
"אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת …"
29 בדצמבר, 2008, 23:28:10
תודה האגיס, שמור על עצמך!
29 בדצמבר, 2008, 21:31:17
האגיס, יצאת אינטליגנט. שמור על עצמך!